Sfaturi si remedii naturale impotriva anxietatii

Sfaturi si remedii naturale impotriva anxietatii

Esti anxios? Urmatoarele sfaturi te vor ajuta sa devii mai relaxat.

Anxietatea este o stare psihologica si fiziologice caracterizata prin componente somatice, emotionale, cognitive si comportamentale. In prezenta sau chiar in absenta unui stres psihologic, anxietatea poate crea stari de frica, ingrijorare si teama. Anxietatea este privita ca un raspuns normal intr-o situatie stresanta, dar cand apare in situatii care in mod obisnuit nu sunt generatoare de stres, se transforma intr-o stare patologica. Atunci cand anxietatea devine excesiva, acesta poate fi clasificata sub numele de „tulburare anxioasa”.

Anxietatea este o stare care poate aparea de multe ori fara un stimul identificabil. Ca atare, aceasta se distinge de teama, care este un raspuns emotional la amenintari percepute. In plus, frica este legata de comportamentele specifice de evadare si evitare, in timp ce anxietatea este legata de situatii percepute ca incontrolabile sau inevitabile. O alta viziune defineste anxietatea ca „o stare sufleteasca de spirit orientata spre un viitor, de la care individul se asteapta sa primeasca rezultate negative”, sugerand o distinctie intre pericolele viitoare si pericolele imediate, ceea ce diferentiaza anxietatea de frica.

Efectele anxietatii

Efectele fizice ale anxietatii pot include palpitatii cardiace, slabiciune si tensiuni musculare, oboseala, greata, dureri toracice, dispnee, dureri abdominale, cefalee. Organismul se pregateste sa se confrunte cu frica: creste tensiunea arteriala si frecventa cardiaca, apar tanspiratiile reci, creste fluxul sanguin pentru a face fata solicitarilor musculare, se diminueaza functiile sistemelor imunitar si digestiv (reactie lupta sau fugi). Semnele exterioare ale anxietatii pot include paloarea fetei, transpiratie, tremor si dilatarea pupilei. O persoana ce are o criza de anxietate poate experimenta de asemenea, o reactie de evitare sau o stare de panica. Cuvantul „panica” deriva din greacescul πανικός, „creat de zeul Pan”, care se amuza speriind turmele de capre si oi. Desi starea de panica nu afecteaza toate fiintele care sufera de anxietate, exista si simptome comune. Panica apare de obicei fara avertisment si, desi adesea frica este irationala, perceptia pericolului este reala. O persoana ce traieste starea de panica simte de multe ori ca si cum era gata sa moara sau ca si cum a fost expusa unui pericol de moarte.

Anxietatea include nu numai semne fizice, ci si emotionale. Acestea sunt „sentimente de teama sau amenintare, tulburari de concentrare, tensiune si nervozitate, presimtirea ca ceva rau se va petrece, iritabilitate, neliniste, cautarea unor semne superstitioase care vor fi interpretate intr-un mod prapastios, pana la cosmaruri, senzatia ca totul este infricosator. Efectele cognitive ale anxietatii pot include ganduri asupra unor pericole ascunse, generate de frica de moarte.
Acestea pot afecta si somnul si au si alte efecte fizice, cum ar fi onicofagia (roaderea unghiilor) si alte efecte motorii.

Epidemiologie

Tulburarile de anxietate sunt foarte frecvente. Asa cum sunt definite in DSM-IV (Manualul Statistic de Diagnostic al Tulburarilor Mentale), aceasta reprezinta aproape 30% din populatia din SUA, iar varsta de debut este 11 ani. Acesta predispune la un risc crescut de depresie si se asociaza cu anumite comportamente care pot genera probleme de sanatate, cum ar fi fumatul, alcoolismul sau sedentarismul. 

Aproape 40% dintre americanii cu tulburari anxioase nu primesc niciun tratament pentru aceasta afectiune, iar ceilalti primesc tratamente cu medicamente de sinteza ale caror efecte secundare sunt de cele mai multe ori mai periculoase decat insasi boala pe care o trateaza (gura uscata, transpiratii, vasodilatatie, frisoane, urticarie, reactie anafilactoida, vasculita, sindrom serotoninic (care poate merge pana la deces), diaree, greata, vasaturi, hepatita idiosincratica, echimoze, ataxie, tremor, anxietate, palpitatii, anxietate, oboseala (somnolenta, astenie), tulburari ale concentrarii sau ale proceselor de gandire (diminuarea concentrarii, a proceselor de gandire, depersonalizare), reactii maniacale, tulburari ale somnului (vise anormale, insomnie), alopecie, tulburarea vederii, dificultati de urinare, descresterea libidoului, anorgasmie, impotenta).

Diferite tipuri de anxietate:

  • Anxietate de separare: aceasta anxietate este descrisa la copii si poate provoca probleme grave.
  • Angoasa existentiala: apare atunci cand atunci cand fiinta umana ignoranta isi da seama ca exista posibilitatea de a inceta sa mai existe. Apoi dezvolta anxietate fata de realitate si existenta. In realitate, conform a nenumarate dovezi, sufletul isi continua existenta in alte lumi subtile (lumea cealalta).
  • Anxietate datorita examenelor: anxietate datorata examenelor se poate manifesta ca stare generala de rau, teama sau frica la studentii care se tem ca vor pica un examen.
  • Anxietate sociala: Aceasta anxietate exista in diferite grade la multe persoane. De exemplu, artistii au trac la debutul unei reprezenttii. Atunci cand exista o teama marcata si persistenta la una sau mai multe situatii sociale se numeste fobie sociala.
  • Anxietatea fata de boala: unii cercetatori sugereaza ca putem imbunatati calitatea vietii bolnavilor de cancer prin tratarea anxietatii lor. Aceasta forma de tratament consta de obicei din consiliere, tehnici de relaxare si utilizarea de tratamente din plante.

Remedii naturale pentru anxietate

Daca va simtiti coplesit de griji, fiti siguri ca tratamentele va pot ajuta sa iesiti din aceasta stare: unele specii de plante medicinale si uleiuri esentiale din plante pot creste puterea terapeutica a unei bai fierbinti, linistitoare.

Emocalm comprimate

 

 

Medicamentul special creat pentru aceasta situatie, Emocalm comprimate, alaturi de alte ceaiuri de plante Ceai de Sunatoare, Ceai de Roinita, Ceai de LavandaValeriana tinctura si de asemenea unele alimente reconfortante din care excludem proteinele animale, imbibate cu hormoni de stres secretati sub imperiul angoasei mortii animalului sacrificat, fac parte din arsenalul dumneavoastra de remedii naturale.

 

 

 Baia relaxanta. Cada cu hidromasaj este una dintre cele mai agreabile si mai eficiente remedii pentru a ne calma. In aceasta baie vom reusi sa ne innecam aproape toate necazurile. Aceasta va fi chiar mai mult mai eficienta daca adaugati in apa ulei de levantica (sau flori uscate). Aceasta planta miraculoasa atat de placut parfumata este cunoscuta de mii de ani pentru proprietatile sale calmante. Probabil datorita uleiului volatil cu miros placut, constituit din acetat de linalol, geraniol, linolol in stare libera, valerianat de linalol, boreol, cumarina, substante amare, hernianrina, cineol, nerol, furfurol, alfa pimen, criofilen etc. Daca nu aveti timp pentru face o baie, aplicati cateva picaturi de ulei esential pe frunte.

Exercitii de respiratie. Intodeauna starile de anxietate si depresie sunt asociate cu o respiratie incorecta, superficiala, preponderent claviculara in care nu angrenam deloc muschiul diafragma. Oxigenarea sangelui este astfel deficitara, cu repercusiuni asupra intregului metabolism, inclusiv cel al hormonilor neurotansmitatori ce sunt responsabili de sanatatea sistemului nervos. Va oferim un exercitiu simplu, extraordinar de eficient ce este indicat sa fie facut pe stomacul gol. Se inspira lent, umfland abdomenul (puteti pune mana pe el pentru a simti miscarea) si evitand respiratia care provoaca ridicarea umerilor. Tineti respiratia patru sau cinci secunde, apoi expirati lent retragand abdomenul. Repetati pana cand se instaleaza starea de calm, minim 7 minute zilnic. Acest exercitiu pune in actiune diafragma, un muschi foarte important care apoi preseaza pe organele abdominale si pune in circulatie sangele si fluidele stagnante in aceasta zona si care la multe fiinte umane se traduce printr-o monumentala burta.

O bautura fierbinte. Pentru a calma stresul, bea o cesca de ceai cald; acest lucru este un remediu popular vechi impotriva insomniei. Sunt indicate ceaiuri de lavanda, roinita, sunatoare, busuioc ce poate fi indulcit cu miere de albine. Aceasta ne va aduce un sentiment de bunastare.

  • Catusnica (Nepeta cataria). Planta care excita pisicile are efectul opus la om. Acesta contine substante chimice care actioneaza ca un sedativ usor.
  • Hamei. Planta care da berii aroma sa caracteristica este cunoscuta de mult timp ca un sedativ. De fapt, inainte de mecanizarea recoltei, muncitorii care culegeau conuri sufereau in timp de somnolenta inexplicabila si au fost sfatuiti sa lupte cu somnul cantand.

Nu alimentati anxietatea. Nu consumati cafea, ceai negru sau cola. Rezultatele unui studiu indica faptul ca cei care sufera de anxietate pot fi mai sensibili la cafeina decat ceilalti.

Atentie la consumul de bauturi alcoolice. La inceput, alcoolul poate da impresia de calm, dar in timp efectul se stinge si se intensifica anxietatea si chiar depresia.

Miscarea. Sportul este excelent pentru alinarea anxietatii. O plimbare alerta, rapida de 30 de minute produce eliberarea de endorfine, substante chimice care anihileaza durerea si imbunatatesc starea de spirit.

Practica meditatiei. Cateva sedinte pe zi, cu durata de 15 minute fiecare poate avea un efect transformator extraordinar si chiar salvator. Meditatia clasica in care ne focalizam asupra unei stari benefice, cum ar fi starea de entuziasm, de bucurie, de fericire, de iubire este extrem de eficienta. Mai putem recurge la rugaciune, la contemplare (peisaje frumoase din natura, jocurile pline de candoare ale copiilor, o pisica ce se spala etc.). Indiferent de forma pe care o ia acest exercitiu, va va determina sa va concentrati pe momentul prezent si va va distrage mintea de la alte preocupari.

Ingrijirea unei gradini de flori sau chiar si a unei singure plante, va poate ajuta foarte mult. La fel si preocuparea de a avea in grija un animal de companie.

Luati comprimate. Mirosul de valeriana nu este atat de agreabil, dar in Emocalm comprimate sau Emocalm Forte comprimate nu se mai simte, iar efectele sale asupra anxietatii sunt certificate de studii clinice recunoscute in lumea medicala. Rezultatele unor studii indica faptul ca ingredientele active ale acestei plante actioneaza asupra acelorasi receptori ai creierului ca si unele anxiolitice de sinteza. Luati 1-2 comprimate de doua ori pe zi si o data inainte de culcare.

Emocalm comprimate contine si sunatoare (Hypericum perforatum) Sunatoarea are capacitatea de a creste cantitatea de serotonina, produsa la nivelul creierului, efect similar medicamentelor antidepresive.

Passiflora este o alta planta din complexul Emocalm. Are foarte multe indicatii terapeutice:

Anxietate, sindrom anxios-depresiv - pacientii tratati cu extract de Passiflora au inregistrat o scadere a intensitatii si a frecventei starilor de angoasa, de teama fara motiv aparent, o imbunatatire a somnului si a vietii psiho-afective pe ansamblu, fara efecte secundare.

Atacuri de panica - in multe cazuri, aparitia lor a fost foartemult rarita, pana la disparitie, cu ajutorul curelor cu Passiflora. Intre altele, Passiflora previne aparitia senzatiei de moarte iminenta, atenueaza fobiile si diversele angoase care duc la declansarea atacurilor de panica.

Accese de furie, comportament violent - ajuta la un mult mai bun control al emotiilor, diminueaza iritabilitatea si favorizeaza instalarea unei stari de calm. Persoanele care se infurie usor, care in situatiile tensionante devin agitate si agresive ar trebui sa urmeze cura cu Passiflora. a dat rezultate si in cazul copiilor si a adolescentilor violenti.

Dependenta de droguri - un studiu clinic, facut pe consumatorii de droguri, a aratat ca extractul de Passiflora este foarte eficient pentru a ajuta pacientii sa scape de dependenta, in special contra simptomelor fizice si pentru echilibrarea psiho-mentala a dependentilor. Deocamdata, Passiflora si-a dovedit eficienta contra dependentei de opiacee (heroina, morfina, hasis etc.).

passiflora comprimate

 

 

 Passiflora comprimate contribuie la:

- reducerea tensiunilor psihice, conferind o stare de liniste;
- armonizarea starii psiho-emotionale;
- protejarea organismului impotriva stresului.

 

 

 

 

Luati un complex de vitamina B in fiecare zi. Rezultatele studiului indica faptul ca aceste vitamine sunt medicamente naturale anti-stres si deficitul lor poate cauza anxietate (stim, de exemplu, ca organismul are nevoie B6 pentru a dezvolta serotonina).


Trimite Comentariu

  Campurile marcate cu * sunt obligatorii
Top

Livrare Gratuita Pentru Comenzi Peste 130 lei

Metode de Plata Cu cardul sau ramburs

Suport Online Luni-vineri :10:00 - 15:00