O doză de calm, vă rog!

Cine nu a simţit presiunea stresului, a oboselii şi a iureşului vieţii moderne? Câţi dintre noi nu ne spunem că vom lua o pauză în care ne vom „încărca bateriile”, dar pe care nu avem puterea să o luăm niciodată? Câţi simţim că suntem tot timpul obosiţi, îngrijoraţi şi speriaţi?

Toate acestea nu sunt decât diferite faţete ale oboselii psihice, care aduc cu sine incapacitatea de a ne bucura de lucrurile frumoase din viaţa noastră: familie, relaţii, natură, prieteni, un concert de muzică.

Pare atât de simplu să ne oprim din iureşul zilnic şi să privim cu calm şi dragoste ce ne înconjoară. Şi totuşi, în ciuda sutelor de sfaturi de pe internet şi din reviste, în ciuda citatelor motivaţionale care ne transmit o scurtă stare de energie la început de zi, nu putem face acest lucru.

Atunci când simţim că suntem atât de obosiţi că nu mai putem juca, râde sau relaxa, este clar că psihicul nostru nu mai are pur şi simplu resurse pentru a se regenera rapid şi are nevoie de ajutor.  Stresul a pus stăpânire pe noi şi ne simţim într-un adevărat roller coaster emoţional.  De la oboseală, lipsa de energie şi a poftei de viaţă, trecând prin perioade de efort maxim care contribuie la acutizarea simptomelor şi ajungând la delăsare şi chiar depresie, trecem prin tot felul de emoţii şi stări.

Pentru a ieşi din această situaţie, care uneori durează luni şi chiar ani, avem nevoie de ajutor. În funcţie de cât de tare stresul şi-a pus amprenta pe noi, putem apela la o scurtă vacanţă, metode de relaxare, produse naturiste, psiholog sau medic.

Plantele ascund secretele calmului şi liniştii

Fiecare îşi cunoaşte organismul şi psihicul şi ştie care sunt lucrurile care îi fac bine, îi fac plăcere şi îl ajută să îşi regăsească pofta de viaţă. Pentru unii înseamnă plimbări în natură, pentru alţii evadarea în cărţi, alţii se simt bine când fac sport. Dar ce ne facem în momentul în care suntem epuizaţi psihic şi nu suntem în stare sau nu mai vrem să facem niciuna din cele de mai sus?

Din fericire, există câteva suplimente alimentare pe bază de plante care ne vor ajuta să ne regăsim calmul şi liniştea interioară, odată cu energia şi o stare de pozitivitate pe care nu a mai resimţit-o de mult timp.

Înainte de a vorbi despre produse, haideţi să vorbim „pe fapte” despre câteva plante şi minerale cunoscute pentru efectele lor în restabilirea calmului şi a liniştii. Sunt acele plante care pot schimba chimia creierului şi pot echilibra substanţele responsabile pentru inducerea calmului şi a stării de bine sau pot acţiona subtil prin schimbarea câmpului energetic şi atragerea unei stări de bine.  

  • Passiflora

Într-un studiu ale cărui rezultate au fost publicate în 2011 în jurnalul ştiinţific Phytotherapy Research, participanţilor le-a fost administrat zilnic câte un ceai de passiflora. După şapte zile toţi au raportat o îmbunătăţire a calităţii somnului. Cercetătorii au tras concluzia că passiflora poate regla problemele obişnuite ale somnului. Alte studii sugerează că este bună şi pentru ameliorarea anxietăţii. Un studiu publicat în jurnalul medical Anesthesia and Analgesia a examinat efectele acestei plante în ameliorarea anxietăţii pacienţilor programaţi la operaţie. Pacienţii care au consumat passiflora au fost mai calmi decât cei care au primit placebo.

  • Lavanda

Multe studii şi cercetări arată că este o plantă excepţională pentru ameliorarea mai multor tulburări psihice şi neurologice.  Are proprietăți anxiolitice, calmante, sedative, analgezice, anticonvulsive și neuroprotectoare.  Într-un studiu vast, efectele anxiolitice ale lavandei au fost superioare față de soluţia placebo pentru 221 pacienți care sufereau de o tulburare de anxietate. În plus, lavanda a îmbunătățit simptomele asociate, cum ar fi neliniștea, problemele de somn și tulburările somatice și au avut o influență benefică asupra bunăstării generale și calității vieții.

  • Magneziu

Magneziul este un nutrient vital care lipseşte adesea din dieta noastră, deşi joacă un rol important în reacțiile biochimice din organism. Este esenţial pentru oase, muşchi, circulaţie şi un raport echilibrat cu sodiul din creier. Într-un articol din Medical Hypothesis din anul 2006 au fost prezentate o serie de cazuri care au arătat o recuperare rapidă din depresii majore cu ajutorul unei cure de magneziu. Nu numai pentru depresia majoră, ci şi pentru depresiile uşoare sau anxietate, magneziul se dovedeşte un ajutor imbatabil.

  • Roiniţa

Roiniţa a intrat în ultimii ani în lumina reflectoarelor. Au fost publicate numeroase studii care atestă beneficiile roniţei pentru ameliorarea anxietății și tulburărilor de dispoziție. Într-un studiu din 2004, a fost examinat efectul roiniţei asupra oamenilor supuşi stresului de laborator. 18 voluntari sănătoși au luat o singură doză de extract de roiniţă (300 mg sau 600 mg) sau un placebo. Starea lor de spirit a fost evaluată înainte de administrarea dozei și la o oră după aceea, printr-un test standardizat de simulare a stresului. Performanța cognitivă a subiecților a fost de asemenea măsurată. Doza mai mare (600 mg) a ameliorat stresul indus de test și a produs o auto-evaluare semnificativ îmbunătățită a calmului și vigilenței. Chiar și doza mai mică (300 mg) a produs o creștere semnificativă a calmului şi a vitezei la care subiecții puteau face probleme de matematică!

  • Valeriana

Când vine vorba de un somn bun şi odihnitor, nimeni nu îi poate fura valerianei coroana! Compuşii valerianei au efecte sedative şi anxiolitice şi ajută la instalarea unui somn profund şi odihnitor. Au fost făcute mai multe studii care au pus în evidenţă efectele valerianei contra insomniei.  Într-unul dintre acestea, dublu-orb (nici pacienţii, nici medicul nu ştiau dacă iau/administrează placebo) a fost administrat un extract apos de valeriană pacienţilor cu probleme de somn. Toţi cei care au primit valeriană au simţit îmbunătăţiri ale duratei şi calităţii somnului. Valeriana are şi efecte anxiolitice, ajutând la reducerea simptomelor asociate cu stresul. 

  • Sunătoare

Sunătoarea este o plantă cu efecte puternice împotriva depresiei şi anxietăţii. Prin componenta ei activă, hipericina, funcționează ca un antidepresiv eficient. Sunătoarea pare să reducă simptomele depresive cu o potență apropiată de cea a antidepresivelor farmaceutice. O meta-analiză Cochrane bazată pe 29 de studii orb şi random (cu un total de 5489 de pacienți cu depresie majoră) a observat sunătoarea a dus la scăderea intensităţii simptomelor depresive.

Emocalm- Un regal de plante pentru calm, linişte şi somn bun

Toate plantele despre care am vorbit îşi pun cap la cap arsenalul de efecte calmante în două produse de excepţie Dacia Plant: Emocalm şi Emocalm Forte. Produsele sunt special create pentru a ajuta într-un timp cât mai scurt la reducerea efectelor stresului, la redobândirea calmului interior şi a unui nivel bun de energie.

Fiecare plantă din compoziţia lor este atent aleasă şi dozată pentru un efect maxim.  Au fost luate în considerare efectele anxiolitice, sedative, calmante şi energizante ale fiecărei plante şi a fost creată astfel o reţetă unică care contribuie la restabilirea unei stări de bine şi a liniştii interioare.

Emocalm este o soluţie creată special pentru oamenii de astăzi, supuşi unui stres din ce în ce mai mare şi obligaţi să facă faţă unei vieţi derulate la viteză maximă.  Emocalm este cheia spre oaza ta de calm şi de linişte!

Leave a Reply